|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Czw 16:38, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
I dlatego niektóre modele "same" latają a inne niezbyt chętnie
PS Obliczenia ,tabele,wykresy to jedna strona medalu a i tak dopiero pilot doświadczalny, siada i jak przeżyje to dobrze a jak nie to trudno .Trzeba robić następny model aż do skutku Trzmiel też lata wbrew prawom fizyki a jednak lata i ma się dobrze.
PS.Nie jest ani sokołem. ani albatrosem ,ani bocianem ale jakoś lata. To tak jak z nami
Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 18:51, 22 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 13:50, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
A wracając do tego pseudowykresu ,powyżej, linią przerywaną narysowałem zmianę wartości Cz po wypuszczeniu klap podskrzydłowych /wzrost o 20-25%/ Powoduje to zmniejszenie prędkości przyziemienia ,co za tym idzie bezpieczniejsze lądowanie.Zwykła klapa wychylana na stałe podczas lądowania/30-60 stopni/ . Klapy Fowlera stosowane w "pasażerach"
zwiększają Cz do wartości 2,5 czyli o 250%, wychylają się i przesuwają do tyłu ,zwiększając powierzchnię skrzydła
Ale i tak niszczaca siła ciężkości zrobi swoje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 13:59, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Może by tak jakiś cykl artykułów o podstawowych sprawach - typu kąty, SC, skłon/wykłon silnika, itd?
Wiem, że są książki, ale z definicji - użytkownicy (może raczej "czytelnicy") for to LENIE... więc...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 17:01, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wtedy to już nic bym nie zrobił przy Wildze.Może jak będę na emeryturze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 21:33, 23 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Hehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 18:44, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wracając do wykresu Cz f{a} gdzie a oznacza alfa /z greckiego alfabetu/ też ciekawa sprawa. W początku układu gdy kąt natarcia a=0 stopni dla lotu poziomego , Cz=0,5 a co będzie w locie odwróconym ? Gdyby pilot w locie poziomym przewrócił samolot na plecy /półbeczka/ nie wypchnął drążka od siebie i to konkretnie samolot dałby nura w dół ,bo siła nośna skierowana by była w kierunku ziemi. Kąt zerowej siły nośnej dla tego przykładu wynosi -6 stopni, czyli w odwróconym locie poziomym oś samolotu musi być odchylona o około 10 stopni i więcej. Dlatego samoloty mające płasko-wypukłe profile nie nadają się do latania na plecach, opływ aerodynamiczny jest tak zakłócony ,że zużycie paliwa jest dwukrotnie większe.No i najważniejsza sprawa jest taka,że wszystkie śmieci z podłogi lecą pilotowi w oczy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek p
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nienacka;)
|
Wysłany: Sob 21:31, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] i tam zakładka "jak zacząć"...artykuł o pełnej regulacji modeli
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 23:40, 24 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Kris - ciekawa uwaga, teraz jestem bliżej decyzji, żeby w ogóle nie robić steru kierunku - skoro i tak akrobata to z tego nie będzie (główny powód - obciążenie płata będzie sporawe)
tomek p - dzięki za link, nawet to kiedyś trochę czytałem; moj tekst do Kris'a żeby się przydał cykl artykułów o podstawach to nawet nie z potrzeby chwili (troszkę co mi trzeba w tej chwili już chyba wiem), tylko chciałem wykorzystać tą "siłę rozpędu" i sprowokować do napisania czegoś ogólnie pożytecznego
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|