Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wilga w skali 1:4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 23, 24, 25  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 19:45, 17 Lis 2009    Temat postu:

Z blachy , ok 1 mm grub. / oklejonej folią samoprzylepną / zrobiłem formę





Z samego rana przyjechaly akumulatory



Wszystko co tylko można ,umieszczam z samego przodu, zaraz za przednią wregą

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baton




Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁUKÓW

PostWysłany: Wto 20:00, 17 Lis 2009    Temat postu:

ktoś tu nam mocno się śpieszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 20:32, 17 Lis 2009    Temat postu:

Nie ma paniki. parę problemów jeszcze mam do rozwiązania, także spokojnie do świąt to jeszcze potrwa Very Happy
PS . Zelkot na formę P 11 w drodze. "matka" zagłaskana sezonuje się, jednym słowem wszystko zgodnie z harmonogramem.


Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 20:36, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekdziubak




Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Śro 12:10, 18 Lis 2009    Temat postu:

kris napisał:
"matka" zagłaskana


No i dobrze nie ma to jak "niezagłaskana" kobita w domu Laughing

Ładnie idą prace. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 13:36, 19 Lis 2009    Temat postu:

Na metaplexie z kilku warstw tkaniny rowingowej 300 g/m2 wylałem plaszczyznę dodając do żywicy biel tytanową i zagęszczacz , o wymiarach ok 80 mm x 300 mm .Zrobiłem z laminatu kątownik 40 x 40 mm



Po wycięciu gniazd pod serwa przykleiłem do w/w płaszczyzny



Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 13:37, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 18:59, 26 Lis 2009    Temat postu:



Jak mówią koledzy , chrup, chrup i ..



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekdziubak




Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Czw 19:25, 26 Lis 2009    Temat postu:

Natürlich chrup chrup ładnie prace się posuwają...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 21:18, 08 Gru 2009    Temat postu:

W tym miejscu będzie serwo klap / TowerPro MG 995 /





W podobny sposób "załatwię" serwa lotek



Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 21:27, 08 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 23:20, 10 Gru 2009    Temat postu:

Ostatnia faza montażu serw klap i lotek



Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 23:22, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 11:07, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Serwo silnika musi być na wrędze silnikowej



Są dwa sposoby dotarcia do zakamarków pierwszej wręgi kadłubowej / oczywiście w celu wywazenia/. Pierwszy to , odkręcana cała pierwsza wręga / P 11 c/, drugi to otwór teczniczny we wrędze, na co się w końcu zdecydowalem. A co to za " poduszki" ? A tak sobie kombinuję / dla zasady/, kosztowalo mnie to całe 8 PLN Very Happy a nie 40 PLN Niech producenci i pośrednicy uważają bo modelarze zaczynają liczyć





Ostatnio zmieniony przez kris dnia Wto 11:37, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 13:50, 12 Kwi 2010    Temat postu:

Chyba ostateczna wersja rozmieszczenia elementów.



Zbiorniki paliwa przesuwam maksymalnie do przodu

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 13:35, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Lubię buszować po modelarskich forach i ostatnio zainteresował mnie temat czysto teoretyczny. [link widoczny dla zalogowanych] Z uwagi na to ,że nasi forumowicze też tam bywają Very Happy chciałem dorzucić swoje przemyślenia , bo temat na tamtym forum tak się " zamotał ", że nie można go w takim stanie zostawić . Zaczęło się dość dobrze , ale padly pytania bez odpowiedzi i wniosków końcowych. Sprawa zaczęła się motać gdy, ktoś wrzucił kąt zaklinowania skrzydła. Moje plany Wilgi o takich sprawach nic nie mówią a jest to ważna sprawa. Niektóre definicje łączą go z kątem zaklinowania statecznika poziomego , a to nie zawsze jest trafne . Kąt zaklinowania skrzydła powiązany jest z osią pdłuzną kadłuba. Maksymalna prędkość / minimalny opór czołowy/ występują wówczas, gdy podłużna oś kadłuba a nie statecznika poziomego ,pokrywa się z kierunkiem lotu.Wartość tego kąta zależy od rodzaju profilu i prędkości maksymalnej samolotu- modelu / zależność jest odwrotnie proporcjonalna, im większa prędkość tm mniejszy kąt. W praktyce wystarczy 2-3 stopnie kąta zaklinowania skrzydła , żeby przy prędkości maksymalnej modelu , powstała siła nośna ,zrównoważyła ciężar .Kąt zaklinowania jest wartością stałą i / konstrukcyjną/ jak kąt wzniosu, jak kąt skosu czy zbiezność kół w samochodzie Very Happy I to jest oczywiste , jak zmienia się kąt natarcia skrzydła to i kąt zaklinowania automatycznie. Ale kąty te, są z dwóch różnych bajek.

Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 15:09, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 16:05, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Na planach mojej Wilgi jest taka linia 'bazowa" względem której będę ustawiał pozostałe , kluczowe kąty / kąt zaklinowania silnika , niektórzy mówią wykłon Very Happy ,kąt zaklinowania skrzydła(2) i statecznika (0). Przed oblotem wskazane jest obliczyć położenie środka ciężkości bo to od niego zależy stateczność i sterowność. Warunkiem stateczności jest to, aby środek ciężkości był przed środkiem równowagi obojętnej lub konkretniej, wyważenia krytycznego, uwzględniając oczywiście zapas stateczności.Przy cięciwie skrzydła 335 mm ,tylne skrajne położenie środka cięzkości ,uwzględniając zapas stateczności / 25%/ wyniósł ok. 140 mm od noska. Wg wzorów Schiera. Wg anglosaskich naukowców przy założeniu 15% zapasu stat wyniósł 160 mm /http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm/. Wg tego programu / [link widoczny dla zalogowanych] lubię tą stronkę/ przy 15% zapasie też wychodzi 150 mm od natarcia.

Ostatnio zmieniony przez kris dnia Śro 17:27, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 11:15, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Nareszcie dokończyłem wręgi. po wycięciu drzwi i okien kadłub straci sztywność i wręgi są niezbędne



Z kawałka skrzydła zrobiłem formę





Kołki ustalające jakoś mi nie " leżaly'



Jeszcze tylko zabezpieczenie, żeby skrzydła nie wysunęły się z kołnierzy



Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pią 12:21, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 12:38, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Tymi wystającymi uszami steru wysokości nie zajmuj się . Wycinam je ze sklejki. Tam jest "zmodyfikowany" profil symetryczny , wyważenie aerodynamiczne steru / żeby zmniejszyć siły na sterze wysokości/, a reszta chyba czytelna

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 23, 24, 25  Następny
Strona 19 z 25

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin