Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PZL 130 Orlik
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 11:40, 30 Maj 2010    Temat postu:

Że też nikt przez te lata nie opracował solidnych planów . Wszystko musimy robić od podstaw Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 11:50, 30 Maj 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o "MM" to tylko zrobię ksero wręg Very Happy Napewno jakiś Młodzian zrobi użytek z 'MM" / w co niestety już wątpię/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 15:40, 30 Maj 2010    Temat postu:

Mam nadzieję,że nasz tak nie skończy
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. Muszę sie przyznać,że to ta konstrukcja zainspirowała mnie , a jest to ta sama, o której wspomniał Kamil Smile Smile


Ostatnio zmieniony przez kris dnia Nie 15:59, 30 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baton




Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 572
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁUKÓW

PostWysłany: Nie 16:35, 30 Maj 2010    Temat postu:

Kris ja mam coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 12:44, 11 Cze 2010    Temat postu:

Nareszcie dotarł zamówiony na Allegro nr. 5-6 *07 Aeroplanu wraz z płytą CD. A w środku rzuty wszystkih wersji i modyfikacji / w sumie 9 /i setki zdjęć i nie tylko. Można zacząć robić plany Very Happy







Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotr1978




Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: hajnówka

PostWysłany: Pią 16:43, 11 Cze 2010    Temat postu:

Jakby była potrzebna pomoc, to mogę spróbować rozrysować pod laserek lub CNC, w sumie i tak miałem podjąć się tego projektu. Tylko potrzebna będzie szczera pomoc i współpraca. Widzę że samolot jest dość kwadratowy, więc może być bardzo interesujący i prosty temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 19:01, 11 Cze 2010    Temat postu:

Tak po cichu liczyłem,że robotę rozdzielimy na kilka biur konstrukcyjnych Very Happy i ośrodek wdrażania prototypów , nie zapominając o wytwórni laminatów. Obecnie powoli dostaję kręćka przez te dziewięć wersji , setki zdjęć i filmów. Jak trochę ochłonę to się odezwę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol p




Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 543
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 21:07, 12 Cze 2010    Temat postu:

piotr1978 napisał:
Tylko potrzebna będzie szczera pomoc i współpraca.


Akurat o to nie masz co się martwić.
Na dowód tego możesz zajrzeć tu:
http://www.rcsiedlce.fora.pl/warsztat,7/pzl-p-11c,653.html

Pozdrawiam
karol p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogus




Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 412
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 15:22, 14 Cze 2010    Temat postu:

Ładny?????




Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pon 22:07, 14 Cze 2010    Temat postu:

Najciekawsze jest to , że silnik odrzutowy odwrócony jest dyszą w kierunku lotu Very Happy Widoczna z boku kadłuba dysza wylotowa

Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pon 22:11, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MACIEK




Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Śro 21:04, 16 Cze 2010    Temat postu:

Hej krzysiu !

To tylko takie złudzenie..... Smile Smile ale ty chyba o tym wiesz.

Ale postanowiłem napisac bo kto jak kto ale Ty powinien nazywac rzeczy zgodnie z prawidłami. Wiec... Orlika nie napędza silnik odrzutowy tylko turbinowy. Anglojezyczni taki naped nazywaja precyzyjniej bo : "turboprop"
czyli turbinowo-śmigłowy

Pozdro !

Krzysiu, kiedy oblocik Wilgi ? sezon w pełni Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 23:06, 16 Cze 2010    Temat postu:

Z tym napędem to jest poważniejsza sprawa ,żeby to skwitować ,tak po prostu, silnik turbośmigłowy Very Happy Z zasady w silniku turbośmigłowym turbina i śmigło, są na jednym wale. W przypadku "Orlika" jest to układ dwuwałowy. Napęd składa się z dwóch zespołów, wytwornicy spalin i częsci napędowej ,które nie są ze sobą połączone mechanicznie. Gazy wylotowe napędzają turbinę i przy pomocy rewersorów wydostają się na zewnątrz kadłuba. Turbina , poprzez przekładnie, napędza wał ze śmigłem. Ciąg sumaryczny składa się z ciągu śmigła i ciągu odwróconego na rewersorach. I tak kombinuję / jak ta baba z fabryki bombek od Smolenia/, gdyby to był "czysty"napęd turbośmigłowy to pilot grillowałby się w dyszy wylotowej Very Happy Mimo wszystko ,to jest napęd turbośmigłowy Embarassed . mogliby jednak ogłosić konkurs na nazwę takiego układu , np ; tyłem-do przodu.
A wracając do meritum sprawy ,silnik jak najbardziej odrzutowy a napęd oczywiście turbośmiglowy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MACIEK




Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Czw 22:22, 17 Cze 2010    Temat postu:

Hej Krzysiu !

Ale nam sie temat zaczał Smile Very Happy Very Happy
Nadal sądzę i wiem ze mam racje: ze to nie jest silniki ODRZUTOWY.
W silnikach odrzutowych energia przemieszczajaca samolot "do przodu" pochodzi z tzw: "energi odrzutu" (polecam eksperyment z napompowanym balonem, tj. napompowac i wypuscić. tutaj energi ktora przemiesci balon bedzie pochodziła z energi odrzutu gazu od balonu.

Wracajac do tematu to samolocik ze zdjecia napedza silnik P&W z rodziny PT6. Starsze wersje- czyli te ktore lataja w Radomiu- napedzał silnik czeski Walter M601-wzorowany notabene na silniku rodziny PT6.

W silniku Orlika Ciąg przemieszczajcu samolot do przodu pochodzi oczywiscie od śmigła, Śmigło napedza turbina. Ta zas kreci sie dzieki ENERGI ROZPRĘŻANEGO TERMODYNAMICZNIE GAZU. Gaz ten to nic innego jak spaliny powstałe w komorze spalania. Które maja odpowiednią temperature i cisnienie. Zespół Turbin zas odbiera te energie (temp+cisnienie=enegia) i zamienia na odpowiedni moment i obroty przekazywane na śmigło. Ta zasada jes BIEGUNOWO ODLEGŁA od zasady odrzutu (Patrz Eksperyment z balonem)


Krzysiu, gdziekolwiek na świecie wsakzujac na lotnisku na duzy samolot ze smigłem to kazdy zapytany człowiek znajacy sie na rzeczy powie Ci że to samolot z napedem Turbosmigłowym.

Samoloty Odrzutowe zas to te gdzie energia powodujaca ich przemieszczenie pochodzi z odrzutu np:F-16. F-15, F18, F-18. Mig-21, Mig-23, Mig-25, Mig-29 itp....


Panowie, Panie Krzysiu,

Samolot PZL-130 lata dzieki zespołowi napedowemu turbina-śmigło
a wiec : TURBO-ŚMIGŁOWEMU

Wszelkie inne nazewnictwo to pomyłka.


Pozdr
Maciek


P.S. Panie Krzysiu, Kiedy oblot Wilgi ? Tak wiele osób czeka....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 10:00, 18 Cze 2010    Temat postu:

Cały czas delikatnie sugeruje,że co innego silnik a co innego napęd. Jeśli chodzi o silnik to się zgadza. Odrzutowe to pojęcie ogólne, bardzo ogólne Very Happy Pierwsze wersje Orlika miały silnik tlokowy, gwiazdowy, /240 kW/ wersja turbo powstała znacznie póżniej / na bazie 7 egz./. i coś mnie podkusiło zasugerować kolegom , którym i tak to wszystko lata ,że Orlik mając śmigło ma także silnik turboodrzutowy . Już żałuję że o tym wspomniałem. Sad A napęd to zespół np. śmigło- silnik, wentylator-silnik, koło- silnik, w przypadku samochodów z napędem turbinowym Question możnaby pisać i pisać i pisać ..ale w tym szaleństwie to malo istotne, bo mam swój problem . Jaką przyjąć skalę dla silnika 50 cm3, jakie śmigło itd itd....Na bazie scanów muszę zrobić plany Very Happy I to jest ważne , bardzo ważne.A scany wyglądają tak







PS.Wilga ma się dobrze.Muszę jeszcze poprawić mocowanie slotów , bo klejenie na styk, nie przeszło testów Very Happy A z praktyki wiem / Świstak 4/,że stoty trzeba ustawić doświadczelnie, w trakcie oblotu , bo ich położenie wcale nie jest takie oczywiste .


Ostatnio zmieniony przez kris dnia Pią 10:09, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBI




Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków/Siedlce

PostWysłany: Sob 6:33, 19 Cze 2010    Temat postu:

Krzysiu weź skany i powiększ do odpowiedniej skali Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin