Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULATOR I SILNIK

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
izi90




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:20, 22 Sie 2012    Temat postu: REGULATOR I SILNIK

Witam Panowie chciałem się zapytać czy nie wiecie jak się sprawdza regulator trójfazowy czy jest dobry?
Oraz jak można sprawdzić opór silnika po krecie podejrzewam że mógł się dostać piach i to mogło być przyczyną spalenia regulatora.Jest to silnik trójfazowy,więc jeśli silnik był przyczyną zgonu regulatora to muszę go wymienić a chciałbym mieć pewność że jest do wymiany!
Dodam że jestem początkującym modelarzem!
Pozdrawiam i proszę o rady!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 20:36, 22 Sie 2012    Temat postu:

Może masz zdjęcie tego "kreta"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol p




Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 21:49, 22 Sie 2012    Temat postu:

Piach raczej nie spalił regulatora.
Wystarczy że w czasie uderzenia nie zdjąłeś gazu i silnik zablokowany chodził parę sekund.
Najprostszym sposobem sprawdzenia jakiejś części jest jej podmiana na inną sprawną.
Jeżeli chodzi o regulator, to jest to chyba jedyna metoda.
Silnik powinien mieć niewielką i taką samą rezystancję pomiędzy poszczególnymi kablami. Zarazem powinien mieć nieskończoną rezystancje pomiędzy kablem, a obudową.
Trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie połączenia

pozdrawiam
karol p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 0:22, 23 Sie 2012    Temat postu:

Zdejmij koszulki z przewodów silnika i zobacz w jakim stanie są te skrętki i przewody nawinięte na wirniku .Jeżeli nie mają przebarwień i uszkodzeń mechanicznych , albo wygiętej osi to chyba jest sprawny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Graffi_25




Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Czw 17:45, 23 Sie 2012    Temat postu:

Ujmę to tak Smile opisz sposób zachowania się silnika po włączeniu sprzętu a wtedy będziemy wnioskować Smile
Jeżeli nic kompletnie się nie dzieje znaczy że regulator umarł, ale jeżeli silnik po dodaniu gazu drga a nie chce ruszyć to silnik umarł Smile przynajmniej takie są podstawowe objawy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
izi90




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:03, 24 Sie 2012    Temat postu:

Panowie dzięki za sugestie i odpowiedzi!
Najlepszym i najprostrzym sposobem byłoby to co zaproponował karol tzn. sprawdzenia jakiejś części jest jej podmiana na inną sprawną.
Tylko przed zakupem nowego regulatora chciałem zapytać w ilu procentach według was to jest spalony regulator!Bo nie chciałbym wywalać kasy a potem się okaże że to nie regulator!objaw jest taki że po podłączeniu całego pakietu zanim było wszystko sprawne wydobywał się taki specyficzny dzwięk melodyjka jakby gotowości do lotu,a teraz nic nie słychać!Dodam że odbiornik ma zasilanie z regulatora i działa zasilanie do niego,jak również wszystkie inne sterowania lotki ster itp.oprócz silnika oczywiście.!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
izi90




Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:37, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Wątek uważam za zakończony! pomogła tylko wymiana regulatora wraz z silnikiem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol p




Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 5:56, 06 Wrz 2012    Temat postu:

Bardzo prawdopodobne, że zrobiło się zwarcie w silniku przez co spalił się regulator.
Musisz poćwiczyć nawyk zdjęcia gazu w trakcie kretowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waldi




Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Pią 7:07, 07 Wrz 2012    Temat postu:

Ćwiczenia w kretowaniu??? Shocked To może być droga zabawa Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek
Administrator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 7:27, 07 Wrz 2012    Temat postu:

karol p napisał:
Bardzo prawdopodobne, że zrobiło się zwarcie w silniku przez co spalił się regulator.
Musisz poćwiczyć nawyk zdjęcia gazu w trakcie kretowania.


Ostatnio rozwaliłem helik w idle-up przez ten nawyk Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin