Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fun Fly ,,Kabat"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek122




Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew

PostWysłany: Śro 18:31, 27 Cze 2012    Temat postu: Fun Fly ,,Kabat"

Witam, tak zaczynam te projekty, zaczynam, a końca nie widać, teraz znowu mnie naszło na tradycyjną konstrukcję, podpatrzyłem trochę inne fun fly-e, i doszedłem do wniosku że jest to kupa patyków z silnikiem Very Happy a wiec nic trudnego stworzyć coś z niczego. Wymiary tego modelu to : 1600dł oraz 1500 rozp. Jak już wcześniej wspominałem, bacznie podglądałem od dłuższego czasu Madmanna projektu Dariusza Mulara oraz Dragona zamieszczonego w Modelarzu 12/2009. Na podstawie tych modeli oraz jeszcze innego znanego Top-Star, postanowiłem stworzyć własną konstrukcję. Główny cel to minimum lasera, tak też i zrobiłem, a wiec troszkę konkretów:

profil skrzydeł, jaki zastosowałem w swoim modelu


elementy, które zostaną wycięte laserem, ( wyciąłbym to ręcznie, ale brak czasu mi nie pozwala sie z tym pobawić)


żebra skrzydeł - balsa 2mm, boki kadłuba - sklejka 2.5mm, kratownica - balsa 3x10, oraz 4x10, stateczniki - balsa 8x8 oraz 4x8, dźwigary - sosna 3x7, w skrzydła wklejona rurka węglowa 12mm dla wzmocnienia skrzydła




W CAD nie mam możliwości wyginać elementów na pół okrągło, tak wiec złożyłem elementy kadłuba równolegle, a na końcu czerwonymi strzałkami zaznaczyłem miejsca połączenia kadłuba.
Na razie tyle, w lipcu powinny się pojawić rezultaty moich wypocin.
Pozdrawiam Piotr Wink


Ostatnio zmieniony przez Piotrek122 dnia Śro 18:33, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 19:17, 27 Cze 2012    Temat postu:

Obejrzyj wątek EL Flaco ,może coś wykorzystasz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek122




Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew

PostWysłany: Czw 6:53, 28 Cze 2012    Temat postu:

Dzięki Kris, przejrzałem Twój wątek, fajny ten ,,FLak", ale jak dla mnie ciut za duży, ja obrałem adekwatne wymiary do silnika 4T ASP 15cm - 1.6m dł x 1.5m rozp, powinno być ok Wink mam pyt, z jakich materiałów robiłeś boki kadłuba, bo u mnie miały iść listwy balsowe 3x10, ale chyba zastosuję jednak sosnę w tym rozmiarze.
EDIT:

Dorysowałem lotki, oraz spasowałem skrzydło z kadłubem, pasuje idealnie Smile







Ostatnio zmieniony przez Piotrek122 dnia Czw 8:10, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 13:17, 28 Cze 2012    Temat postu:

To jest fun-fly dlatego musisz zrobić go b lekkim. A planujesz silnik 15 cm3. Pierwszy kadłub pęknie ci w najcieńszym miejscu,jeżeli kadłub wykonasz z listew balsowych,, w następnej kolejności, o ile zrobisz zbyt wysokie, wyrwiesz podwozie z półki. Silnik + zastosowana elektronika+ podwozie ,to jest ciężar wyjściowy ,tu się nie da nic urwać czyli zaoszczędzić ! Very Happy A jego wielkość zależy od obciążenia jednostkowego / stosunek ciężaru do powierzchni/ Jeżeli będzie zbyt mały to będzie latające "żelazko ", /duże obciążenie/ ,a jeżeli za duży , to nie zrobisz zawisu , bo nie udźwignie go silnik. Tak czy inaczej pierwszy będzie za mały ,drugi będzie za duży ,dopiero trzeci będzie odpowiedni do ciężaru . Jednym słowem musisz przygotować się na wydatki! Życie konstruktora jest prze.... ne Very Happy

Wracając do sedna, przód był ze sklejki gospodarczej,ze wzmocnieniem od środka sklejką lotniczą w najwęższym miejscu. Boki z przekładki, pianka konstrukcyjna ,herex oklejona balsą 1mm, a "karp" na kadłubie dwie warstwy balsy 1mm sklejone na kopycie. W identyczny sposób zrobiłem keson na skrzydle o szerokości, aż do dźwigara, tz z płyty mdf zrobiłem całe natarcie skrzydła i na nim położyłem warstwę folii , balsa 1mm ,następnie tkanina rowingowa 100g/m2, warstwa balsy 1mm i całość owinąłem taśmą po sklejeniu. Powstał b. lekki ,b. wytrzymały keson skrzydła


Ostatnio zmieniony przez kris dnia Czw 22:44, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maki




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Czw 18:00, 28 Cze 2012    Temat postu:

A mnie się wydaje że szkoda czasu na takie kombinowanie. Mam FunFly na 15 cc. Kadłub mam wykonany z pełnych płyt balsowych 3mm, przylaminowanych od środka w części od silnika do końca skrzydeł, oraz w miejscu wpustów na ster poziomy i pionowy. Wszystko do tej pory się sprawdziło, poza mocowaniem podwozia. Musiałem to poprawić, tak samo jak i mocowanie lotek. 3 zawiasy na lotkę tych gabarytów to było przegięcie z mojej strony Wink Gdy będziemy podchodzić do konstrukcji aż za nadto ją wzmacniając to zbudujemy nie fynfly-a a latające żelazko. A taka masa jak była by nie wzmocniona...wraz ulegnie poważnemu uszkodzeniu. Porównajmy dzisiejsze konstrukcje samolotów, włos się na głowie jeżył jak na to się patrzyło. Wszystko z cienkiej sklejki,ażurowane do granic możliwości. I co? ... Wytrzymało i wytrzymuje do tej pory program 3D. Co zyskaliśmy? ...Niesamowitą wagę i wytrzymałość i osiągi, co kiedyś było nie do pomyślenia. Tyle, w tym temacie...bo się i tak już rozpisałem Wink

Z mojego punktu widzenia, dobrze kombinujesz z tym projektem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 19:02, 28 Cze 2012    Temat postu:

Ale do tej "niesamowitej wagi" doszli metodą ,kolejnych odchudzeń , aż do momentu kiedy w czasie twardego lądowania albo niekontrolowanego przeciążenia w locie, pękły dźwigary skrzydła. Kiedyś wystarczyło ,że pożyczyłem na starcie paliwo, o dubeltowej ilości nitrometanu i było po zawodach, konstrukcja złożyła się i nie było nawet czasu na katapultę Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek122




Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew

PostWysłany: Pią 8:16, 29 Cze 2012    Temat postu:

Ja przód modelu robię ze sklejki topolowej 2.5mm, a na górze wpuszczam listewkę 3x7, bo w miejscu mocowania skrzydeł Madman lubiło się łamać, doszedłem do wniosku ze kratownicę zrobię taką jak w modelu Dragon z Modelarza - balsa 4x10, i będzie ok, w Dragonie się sprawdziło, powoli kompletuję materiały, w połowie lipca cięcie, bo obecnie nie mam czasu, dzięki za zainteresowanie tematem, myślałem że będę pisać sam dla siebie. Oczywiście czekam na wasza pomoc i pomocne rady Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin