Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Carson Specter-pytanie o regulacje silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
as333




Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 12:47, 31 Lip 2009    Temat postu: Carson Specter-pytanie o regulacje silnika

Oczywiście chodzi o model samochodu nitro. Obecnie przejechane jest ok 1,2 L paliwa. Mozna powiedziec ze silnik dotarty, wstępnie przez firmę z Józefowa gdzie go zakupiłem. Na placu spalil dwa baki bez jazdy plus jeden bak na dosc wolnych obrotach jezdząc po placu, silnik trzymal temperaturę ok 89stopni. Dodam ze do pierwszego spalenia 1L nie byl katowany. Teraz może napiszę o co mi chodzi. Od jakiegoś czasu mamy ogromne problemy z odpaleniem sprzęta. Wydaje mi sie, że jest zalewany. Po odkręceniu świecy i kilku ruchach szarpanką, z cylindra strasznie chlapie paliwem, świeca jest cala mokra.Dodatkowo mozna powiedziec , że w takim momencie nie da się ciagnąć szarpanką, pewnie z powodu sporej ilosci paliwa w cylindrze. Po tym zabiegu silnik potrafi zaskoczyć jednak na początku sie dusi. Gdy juz jest rozgrzany wszystko raczej jest dobrze.Wyjęcie grzałki gdy jest jeszcze zimny tez potrafi spowodowac zaduszenie sie silniczka.
Od firmy dostalem maila na moje pytanie, że tak wlasnie ma byc przy docieraniu , silnik ma byc ciut zalewany. Teraz nalezalo by go doregulowac zmniejszając doplyw paliwa , kontrolując temperaturę , która max ma nie przekroczyć 120 stopni. Qrcze tylko nie usmiecha mi się jechać znowu z tym do Józefowa. Można to jakoś samemu doregulować? Jeszcze nie zakupilem termometru więc raczej znikome mam szanse na ustawienie poprawne silnika.
Sam nie ruszalem żadnych srubek przy gazniku, jest ich 2 plus trzecia w miejscu gdzie wchodzi cięgno od gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MisiaQ




Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń

PostWysłany: Pią 15:51, 31 Lip 2009    Temat postu:

Musisz poczekać na termometr bo bez tego ani rusz (zwłaszcza że to pierwszy model Smile )

Jesli chodzi o regulacje silnika to w Siedlcach powinien ktoś ci z tym pomóc, ale jeśli nie to ja moge Ci jasno opisać co i jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
as333




Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 16:58, 31 Lip 2009    Temat postu:

Ok dzięki za chęć pomocy. Trochę poczytalem o regulacji po dotarciu w necie. Faktycznie bez termometru raczej dla początkujacego kręcenie iglicami może się zle skończyć dla silnika. Zawsze chyba lepiej mieć za bogatą mieszankę niz za uboga i przegrzać silnik.
Z tego co zaobserwowałem to raczej w grę bedzie wchodzic tylko regulacja na wolnych obrotach. Na wysokich silniczek ladnie się wkręca i widac chmurkę po oleju więc pewnie jest dobrze smarowany. Z drugiej strony widzę ,że przy koncu paliwa , kiedy praktycznie silnik pracuje na oparach, dostaje dość sporych obrotów, potrafi nawet z pozycji postoju kawaleczek odjechac bez dodawania gazu przez operatora, to chyba swiadczy tez o dosc bogatej mieszance.
W tym momencie raczej temp jest ok bo metodą "na ślinę" nie widze aby ta się za mocno gotowała.
Przepraszam jeżeli mój język jest mało modelarski i nie fachowy. Cała moja wiedza pochodzi jedynie z netu plus to co powiedział nam sprzedawca modelu w Józefowie. Aha może dodam - jezdzimy na paliwie Carsona oryginalnym 16 % nitro. Takie polecił sprzedawca. Na słowa że posiadamy paliwko jakieś niemieckie z netu -Technika coś tam coś tam, też 16% nitro(duuuuzo tańsze), stwierdził , że zarżniemy tym model. Posłuchaliśmy się, nie wiem na ile powiedział to marketingowo a na ile faktyczną prawdę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MisiaQ




Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń

PostWysłany: Pią 21:02, 31 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Z tego co zaobserwowałem to raczej w grę bedzie wchodzic tylko regulacja na wolnych obrotach. Na wysokich silniczek ladnie się wkręca i widac chmurkę po oleju więc pewnie jest dobrze smarowany.


Na 100% nie tylko regulacja niskich obrotów ; )
Najpier zaczynasz od regulacji sruby wysokich obrotów (HSN ta umieszczona najwyzej w gaźniku przy wejsciu do niego wężyka z baku).
To ona decyduje o tym ile paliwa "wpłynie" do gaźnika i na ogół przy docieraniu jest ona ustawiona tak żeby tego paliwa docierało tam więcej niż potrzeba, zeby pracował "lekko zalany". Więc tą srube trzeba wyregulować jako pierwszą i ZAWSZE pierwszą.
No ale żeby ją wyregulować trzeba mieć termometr Razz ponieważ ustawia sie ją "na temperaturę" a robi sie to tak:

Rozgrzewasz model i
- jeśli temp. po w miare intensywnej jeździe nie przekroczy 100 stopni, i/lub z wydechu leci duzo oleju to należy srubę wkrecić o 1/8 obrotu w PRAWO
- jeśli po jeździe temperatura przekroczy 130stopni i/lub silnik gaśnie przy wchodzeniu na obroty srubę należy wykręcić o 1/8 obortu w LEWO.

I tak jeździsz za każdym razem sprawdzając temp. i regulując srube o 1/8 obrotu aż do momentu kiedy silnik bedzie trzymał i nie bedzie przekraczał zaleconej ci temp. 120 stopni.
Ja swój silnik ustawiłem na 130-135 stopni no ale to już zrób najlepiej jaki piszą w instrukcji.

Cytat:
Z drugiej strony widzę ,że przy koncu paliwa , kiedy praktycznie silnik pracuje na oparach, dostaje dość sporych obrotów...


To raczej normalne zawsze pod koniec baku silnik wchodzi na trochę wyzsze obroty i zarazem osiaga troszę większą temperature.
Tu nie jestem 100% pewny, ale chodzi tu chyba o to, że w takiej sytuacji do gaźnika poprostu dochodzi mniej paliwa a więcej tlenu mieszanka staje sie uboższa i oboty przez to wzastaja. (Jeśli się mylę niech ktos mnie poprawi bo ja też alfą i omegą nie jestem Razz )

Jest jeszcze drugie wyjscie mozesz miec np. nieszczelny gaźnik który bedzie ci gdzieś puszczał "lewe" powietrze i przez to też obroty mogą wzrastać. Ale to raczej narazie odpada.

Jeśli chodzi o paliwo to kwestia gustu Razz Mozliwe że w grę wchodzi marketing sprzedawcy, ale ja też wole jeździć na jakimś pewnym i sprawdzonym paliwie niż na jakimś "no name" Razz
Osobiście używam już od 2 lat w swoim samochodzie Tornado 25% i nie narzekam.

Nie wiesz czegos? Pytaj !
Ja jak zaczynałem to też cała moja wiedza jaką posiadałem to było to co przeczytałem w internecie. A tam jak wiadomo, ilu ludzi tyle rad i każda inna Razz
Dlatego też po wszystkich moich przejsciach z modelem, wszystkich %@*! i )!*&^ jakie do niego posłałem doszedłem do wniosku że tak musi być i ...
Cytat:
"Im więcej popsujesz w pierwszym modelu,o tyle mniej popsujesz w kolejnym"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin