Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna Rc Siedlce i Przyjaciele

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tyrannosaurus 1:10 HSP
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Nasze modele jeżdżące
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 18:23, 25 Wrz 2009    Temat postu: Tyrannosaurus 1:10 HSP

Po kilku latach przerwy w końcu i ja skusiłem się ponownie na model "jeżdżący" Very Happy Tym razem wybór padł na spalinkę. Produkt jest firmy HSP, z tego co czytałem jest to model robiony dla HSP przez firmę, która robi także modele dla HPI. Jest to po prostu tańsza alternatywa HPI. Model jest nowy, zakupiony w firmie NITROTEK, właśnie przed chwilą został wyjęty z pudełka i wszystkie zdjęcia są na gorąco. Spalina to dla mnie nowość Wink więc muszę sporo się podszkolić i nauczyć. Jak się rozeznam co i jak to będę brał się za docieranie silnika. Na temat docierania znalazłem trochę inną stronkę: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu krótki opis i dane modelu:
Fantastyczny Monster Truck z napędem 4 x4. Tym samochodem wygrasz z każdym terenem. Wzmacniana 2,5 mm aluminiowa płyta podwozia, podwójne olejowe amortyzatory z elementami oksydowanego aluminium, doskonale dopasowane wahacze - to tylko niektóre elementy gwarantujące maksymalną satysfakcję! Żeby dokładnie dopasować auto do swojego stylu i panujących warunków otrzymujecie regulowane zawieszenie. Żeby poczuć moc napędu nitro dajemy Wam duży i niezawodny silnik 18. Podwójny filtr powietrza zabezpiecza kurzem i błotem. Ostra jazda to także ostre hamowanie. Tyranozaur standardowo wyposażony jest w modelarskie hamulce tarczowe. Tarcze są w pełni wymienne, dlatego gdy zaczną się zużywać można bez problemu i niedrogo wymienić je na nowe. Przód i tył auta chroniony jest przez specjalne zderzaki. Przydadzą Wam się gdy nie opanujecie prędkości modelu.

Charakterystyka:
- kompletny model gotowy do jazdy
- wysokiej jakości aparatura radiowa AM
- krótsze wachacze dla szybszych reakcji układu zawieszenia
- nowe rozwiązania w konstrukcji silnika dla lepszego chłodzenia i większej mocy
- regulowane zawieszenie
- pełna protekcja elektroniki
- zbiornik paliwa ze specjalnym zabezpieczeniem przed wyciekami
- w pełni łożyskowany - dla mniejszych oporów i większej żywotności
- łącznie osiem amortyzatorów - żeby zawsze idealnie trzymać się drogi
- podwójna amortyzacja - dwa olejowe amortyzatory na każde koło
- przednie i tylne zderzaki na sprężynowych amortyzatorach dla ochrony przed uderzeniami
- super wytrzymała 2,5 mm płyta podwozia z oksydowanego aluminium
- silnik 18 - niezawodny i mocny, dla ostrej jazdy w terenie i na asfalcie
- modelarskie hamulce tarczowe dla pełnej kontroli przy każdej prędkości

Dane techniczne:
- skala 1:10
- długość 400 mm
- szerokość 319 mm
- wysokość 185 mm
- waga 1780 g
- silnik GO 18
- napęd 4 x4
- rozstaw osi 275 mm
- prześwit 30 mm
- koła 120 x 26 mm
- zalecane paliwo nitro 16%







Za uwagi sugestie i ewentualną pomoc będę bardzo wdzięczny Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MisiaQ




Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń

PostWysłany: Pią 18:54, 25 Wrz 2009    Temat postu:

Kiedyś, gdy sam to przerabiałem natrafiłem na bardzo fajny poradnik dotyczący właśnie docierania i późniejszej regulacji silnikia.
Poradnik ten był udostępniany na stronie RCWorld.pl, ale go usuneli... Naszczęście znalazłem go na dysku na drugim kompie : )
Jest tu - > [link widoczny dla zalogowanych]

P.S Połamania kół Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 19:25, 25 Wrz 2009    Temat postu:

fajny Smile

a jak z częściami do niego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Pią 19:28, 25 Wrz 2009    Temat postu:

Dzięki MisiaQ za instrukcję, bardzo fajna i obszerna Very Happy Jak dojdę co i jak to pewnie jutro zacznę docierać silnik Wink
Do modelu dokupiłem bańkę 2,5 L paliwa 16% oraz zestaw startowy - śrubokręty, 2 klucze do świecy i kół (mały i duży), podgrzewacz świecy z ładowarką, butelka do tankowania. Paliwo i ten kompletny zestaw startowy kupiłem po promocyjnej cenie (dogadałem się z firmą Very Happy ).


Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Pią 19:33, 25 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowaczq




Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 13:43, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Kolejny off road w Siedlcach
Model przyjemny, Nitrotek robi dobre spalinki Razz
A z tym że to tańsze hpi jakoś się nie mogę zgodzić,
ponieważ jest jedna fabryka ( w Chinach) produkujaca off i on roady
takie jak Twój, a potem sprzedaja to róznym firmom, i dlatego
pod róznymi nazwami są na rynku.
Gratuluję modelu Smile
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 14:20, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Dzisiaj docierałem silnik, wrażenia mam mieszane. Zapalił za pierwszym razem, pierwsze dwa zbiorniki na "cegle" bez problemu. Trzeci zbiornik... zdejmuję a silnik gaśnie. Ponowny rozruch.. to samo. Zakładam grzałkę i nie zdejmuję jej i wszystko OK. Ponownie zdejmuję grzałkę, silnik potrafi popracować kilka, kilkanaście sekund i gaśnie. Jeśli z grzałką to nie ma problemu, bez grzałki różnie. W końcu wypaliłem trzeci zbiornik i trochę delikatnie chwilami podgazowywałem. Czwarty zbiornik,zdjąłem grzałkę i pierwsze próby krótkich jazd zgodnie z instrukcją o docieraniu. Specjalnie nie było problemu ale silnik przy chwilowym postoju zgasł przed wypaleniem paliwa. Zatankowałem piąty zbiornik, zapaliłem silnik, po krótkim rozgrzewaniu zdjąłem grzałkę i silnik zgasł. Próbowałem kilka razy i kilka razy "zacharczał" ale na dobre nie chciał się uruchomić. Myślę, że w końcu padł akumulator w grzałce. Na razie się ładuje ale już dziś nie mam kiedy wyjść na próby jazdy. Będę próbował jutro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris




Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 16:55, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Chyba świeca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 16:59, 26 Wrz 2009    Temat postu:

kris napisał:
Chyba świeca

Wykręcałem świecę i podłączałem do grzałki do się żarzyła. Za drugim czy trzecim razem jak podłączałem (oczywiście na chwilę) to spiralka świecy gasła w oczach, wyglądało to jakby siadał akumulatorek grzałki. Zobaczę co się będzie działo jutro, na wszelki wypadek złożę zamówienie. A może ktoś ma do odsprzedania świecę nr 3 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 11:33, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Dzisiaj koło południa trochę pojeździłem. Na razie silnik jeszcze w fazie docierania ale model nieźle śmiga Wink Ustawienia na razie są standardowe ale będę chyba musiał coś zrobić z wolnymi obrotami bo jak chwilę popracuje na wolnych obrotach to silnik gaśnie. Jeśli delikatnie przytrzymam gaz to jest OK. W trakcie jazdy nie gaśnie tylko na postoju po krótkiej chwili bezczynności. Na wszelki wypadek zamówiłem dodatkowe świece Very Happy Ale ogólne wrażenia są super Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 10:47, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Mam kolejne pytanie dla znawców tematu Very Happy Chodzi mi o termometr na podczerwień. Trochę się zdziwiłem, że trzeba go odpowiednio ustawić - parametr intensywność/emisywność promieniowania ciepła (jakieś takie pierdoły). Z tego co inni piszą, to np. dla aluminium piaskowanego, gołego jest to 21, aluminium anodyzowane - 77, inne, np. pakiet aku - 95. Np. termometr HPI (podobno) ma ustawione fabrycznie na 95E. W Duratrax można zmieniać te parametry. Może ktoś z Was ma jakąś wiedzę na ten temat, jak Wy to ustawiacie ? Na razie ten termometr jest w drodze (Duratrax - jutro dotrze) ale pytam zawczasu Wink A w ogóle to w którym miejscu mierzy się temperaturę - na głowicy czy na świecy Question

Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Wto 10:48, 29 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MisiaQ




Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sterdyń

PostWysłany: Wto 11:54, 29 Wrz 2009    Temat postu:

http://www.rcsiedlce.fora.pl/warsztat,7/termometr-duratrax-kalibracja-pytanie,665.html

Temperature mierzy się w miejscu gdzie jest ona najwyższa czyli nad/na swiecy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 12:02, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Dzięki, nie myślałem że u nas na forum też ten temat był poruszany Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
as333




Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 23:54, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Mój Specter Carsona docierany był w Józefowie tam gdzie go kupiłem, usługa wliczona w cene zakupu.
Dodatkowo zakupiłem tego Duratraxa i mierze na 95E, choć wydaje mi się , że nie do końca pokazuje faktyczną temp. Najlepiej było by wykalibrować to metodą porównawczą z jakimś sprawdzonym termometrem podczerwieni. Stosuje jeszcze jeden sposób pomiaru temperatury , może dośc niedokładny ale dużo mówiący. Przeczytałem to gdzieś w necie. Sposób jest na tzw. ślinę. Generalnie ciut śliny na cylinder i widać jak sie zachowuje, gdy jest ok 120stopni to praktycznie ślina wrze jak szalona, przy 100 stopniach slina wrze albo próbuje wrzeć, proces nie jest tak szybki jak wcześniej opisany. Być może to zły sposób , na pewno nie jest dobry do ustawiania mieszanki . Ale do sprawdzenia temperatury już wykalibrowanego gaznika , może pomóc. Raz miałem taki przypadek,duratrax pokazuje mi 135stopni , qrcze myśle powinno być po silniku w sumie albo jakoś inaczej powinien cykac. Dawaj go na ślinę a tu zonk- ledwo co odparowala. Okazalo sie, że syn sie bawil i przestawil termometr hahaha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 6:03, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Tutaj jest co nieco na temat kalibracji - głównie ostatni post:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj jest ta tablica emisyjności:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez zdzisiek dnia Śro 6:05, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdzisiek
Administrator



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 10:35, 30 Wrz 2009    Temat postu:

kaamilalfa napisał:
fajny Smile

a jak z częściami do niego ?

Z częściami nie ma najmniejszego problemu. W tej chwili na stronie NITROTEK jest chyba 137 pozycji Very Happy Jeśli czego nie ma na stronie to wystarczy telefon do firmy i albo "wykopią" z magazynu albo zrobią szybką dostawę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rc Siedlce i Przyjaciele Strona Główna -> Nasze modele jeżdżące Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin