|
Rc Siedlce i Przyjaciele
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 11:38, 27 Wrz 2008 Temat postu: elektryk |
|
|
Witajcie
Postanowiłem pobawić się elektrykiem i zakupiłem formosę
Mam parę pytań odnośnie napędu do starszych wyjadaczy
czy ten napęd będzie dpowiedni?
[link widoczny dla zalogowanych]
ew ten
[link widoczny dla zalogowanych]
Czym się różnią te silniki?
RAY C3542/05
RAY C3542/06
Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Sob 11:39, 27 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 13:26, 27 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim mocą - 400 i 540W i oba silniki są bardzo mocne jak na Formosę. Ale więcej powie Ci Piotrek, on miał ten model.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 16:46, 27 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
tak tylko mi chodziło dokładnie o te dwa silniki
RAY C3542/05
RAY C3542/06
różnią się tylko ostatnią cyfrą
A to że ciut za mocne to wiem lubie nadmiar mocy
Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Sob 16:46, 27 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 21:12, 27 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Następny elektryk na lotnisku? Po pierwsze Sławek piszesz o Formosie, ja miałem Formosę II.
Jeśli to jednak Formosa II - zajrzyj tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mój silnik, ale w Formosie II (!!!) to ok.250W
Za mało do swobodnego pionowego wznoszenia, ale wystarczająco do "akrobacyjneo" latania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Sob 23:26, 27 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Zasugerowałem się linkami tych silników a nie opisem poniżej. Jeśli chodzi o te silniki to mają różne obroty co jest związane z doborem śmigieł, ilość cel w pakiecie zasilającym no i oczywiście iny pobór prądu. Im większe obroty tym większy pobór prądu. Wtedy silnik (i model) jest bardziej dynamiczny ale i krótsze latanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 1608
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 8:16, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Normalne "naczynia połączone". Silnik- śmigło to serce każdego samolotu. Rozgryżli problem bracia Oliver i Wilbur i polecieli.Skokiem i średnicą śmigła ustalasz optymalny prąd poboru.,żeby silnik nie rozkręcał się do obrotów maxymalnych, albo przeciązony nie grzał się zanim osiągnie optymalne obroty.Gdy uzyskasz w końcu optymalne obroty mierzysz jego ciąg i już wszystko wiesz.A najprościej zbudować hamownie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 13:33, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Tak Piotrek to formosaII.
Prawdopodobnie zdecyduję sie na ten zestaw
[link widoczny dla zalogowanych]
powinien być dobry czy będzie za ciężki? słyszałem że formosa jest za ciężka na ogon tak że pare gram więcej na przód nie zaszkodzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zdzisiek
Administrator
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 15:11, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Silnik bardzo mocny jak na ten model ale... mocy nigdy za dużo Trochę tylko mnie dziwi,że chcesz kupić jako zestaw, ja bym raczej kupił sam silnik i oddzielnie regulator - w innym sklepie lub na Allegro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 18:36, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
I tu Zdzisiu masz rację przydał by się jakiś 30to amperowy minimum
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 19:48, 28 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Co do wyważenia- przesadnie coś ludzie kombinują, np. przesuwając serwa z ogona na kadłuba. Mi tam się "sam" wyważył z silnikiem ważącym 80g.
Co do wyboru silnika - ja tam się bardzo nie znam, ale ten mój silniczek (dostępny m.in) w CyberFly kosztuje marne 80zł i na śmigle APC 10x5 ciągnie 22A. Wsadzenie mocniejszego silnika może się skończyć krótkimi czasami lotu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|